Web Content Viewer
Харта на клиента
Общинската администрация Ковачевци, област Перник при осъществяване на своята дейност се ръководи от принципите на законност, откритост, достъпност, самостоятелност, отговорност, координация, гарантиране интересите на населението и администрацията.
Водени от желанието да предоставим възможно най-доброто обслужване на клиентите си, както и да печелим тяхното доверие, предприехме редица действия за налагане на европейски стандарти в обслужването.
Следвайки тези принципи и стандарти, предлагаме на Вашето внимание настоящата Харта на клиента, която представя пред Вас основните правила за административно обслужване в Общината.
Основните цели, които си поставяме, са
- Безпристрастно да предоставяме информация на всеки клиент относно нашата дейност и услуги;
- Обслужването на клиентите ни да се извършва от отзивчиви, любезни, честни и отговорни служители;
- Административното обслужване на клиентите да предоставя възможности за избор чрез различни канали и облекчаване на процедурите;
- Да насърчим клиентите ни да изказват мнението си за получаваните от нас услуги;
- Да работим съвместно и с други институции, за да предоставяме усъвършенствани и интегрирани услуги;
- Да противодействаме на възможностите за корупция, както и на възможностите за обвинения в корупция.
За постигането на тези цели ние се задължаваме
- Да се отнасяме с внимание и уважение към гражданите, като зачитаме тяхното лично достойнство;
- Да се отнасяме равнопоставено към клиентите при достъпа до услуги и информация, независимо от техния пол, раса, народност, етническа принадлежност, религия, образование, убеждения, възраст, семейно положение и всякакви други признаци;
- Да сме професионалисти и компетентно и отговорно да решаваме поставяните проблеми и извършваме поисканите услуги;
- Да отговаряме в срок на поставените въпроси, както и в срок да извършваме исканите услуги;
- Да консултираме клиентите за всички възможности и последващи действия при извършване на услугата – цени, срокове, решения, възражения, оплаквания и др.;
- Да анализираме получената информация от обратната връзка с клиентите и да предприемаме необходимите действия за подобряване качеството на предоставяните услуги.
В замяна, очакваме от Клиентите:
- Да се отнасят с уважение към служителите, които ги обслужват;
- Да предоставят пълна и точна информация, необходима за предоставянето на съответната услуга;
- Да изберат начина на подаване на заявление за извършване на услуга, чрез предоставените от нас възможности;
- Да отправят своите оплаквания и сигнали за лошо или некомпетентно администриране и обслужване;
- Да изразяват свободно своите мнения, предложения и коментари, за да се подобри качеството на услугите.
Клиентите ни могат да се свържат с нас и да получат информация по следните начини:
- Като ни посетят или ни пишат на адрес: с.Ковачевци, област Перник – Общинска администрация Ковачевци;
- Жалба, оплакване или сигнал се подават на адреса на Община Ковачевци, на web страницата на общината – www.kovachevtsi.egov.bg или лично в Общината на работно място „Деловодство”;
- Информация и услуги могат да получат всеки работен ден от 8.30 до 17.00 часа. Обедната почивка на служителите е от 12.00 до 12.30 часа;
- На всички публично обявени телефони на Община Ковачевци, гражданите могат да бъдат консултирани и насочени за решаване на поставените проблеми;
- Подробности за извършваните от нас административни услуги предоставяме и през Интернет на адрес:www.kovachevtsi.egov.bg
Ако клиентите имат оплаквания, ние искаме да знаем за това. Процедурата ни е ясна и лесно достъпна.
По жалба срещу незаконни или неправилни, или пораждащи съмнение за корупция действия или бездействия на служители от администрацията, ще се извърши проверка и ще отговорим писмено в едномесечен срок. Ако не можем да отговорим в посочения срок, писмено ще уведомим жалбоподателя за причините или необходимите допълнителни действия, както и за окончателния срок за отговор.
Важно е да се знае:
- Анонимни сигнали и оплаквания не се разглеждат, освен в случаите, когато поставеният проблем застрашава здравето и сигурността на гражданите;
- Общинска администрация си запазва правото да не дава отговор на въпроси, сигнали, жалби и оплаквания, които съдържат нецензурни изрази, немотивирани обидни изказвания, уронващи престижа на институцията;
- Общинска администрация няма право да дава отговор на въпроси, свързани със защита на личните данни и класифицираната информация;
Настоящата Харта на клиента е утвърдена от
Кмета на Общината на 01.03.2006 г